Dan Manoliu: Dezbaterea “Calea ferata incotro ? ” in cadrul Comisiilor de specialitate din Senat si Camera Deputatilor – 14.03.2017

Dan Manoliu: Ma bucura faptul ca Ministerul Dezvoltarii, prin dna. ministru Shhaideh, a alocat Regiunii Nord-Est cea mai mare finantare pentru dezvoltare - 1 Miliard Euro
Dan Manoliu: Ma bucura faptul ca Ministerul Dezvoltarii, prin dna. ministru Shhaideh, a alocat Regiunii Nord-Est cea mai mare finantare pentru dezvoltare – 1 Miliard Euro
March 15, 2017
Dezbatere privind imbunatatirea climatului investitional in Romania - Regiunea Nord-Est si avantajele ei pentru investitori
Dezbatere privind imbunatatirea climatului investitional in Romania – Regiunea Nord-Est si avantajele ei pentru investitori
March 20, 2017

Dan Manoliu: Dezbaterea “Calea ferata incotro ? ” in cadrul Comisiilor de specialitate din Senat si Camera Deputatilor – 14.03.2017

Dan Manoliu: Dezbaterea "Calea ferata incotro ? " in cadrul Comisiilor de specialitate din Senat si Camera Deputatilor - 14.03.2017

Dan Manoliu: Astazi 14.03.2017 am participat la sedinta comuna a Comisiei de Transporturi si Energie din Senat si cea de Transporturi din Camera Deputatilor. Tema principala a reprezentat-o dezbaterea “Calea ferata incotro ?”. La aceasta intalnire au participat pe langa colegii parlamentari si reprezentantii Organizației Patronale a Societăților Feroviare Private din România impreuna cu cei de la Ministerul Transporturilor.

Aceasta sedinta a avut ca scop analiza si cautarea de solutii pentru a stimula si sustine sectorul feroviar din Romania, in desfasurarea activitatii si imbunatatirea calitatii serviciilor. Sunt mai multe investitii ce urmeaza a fi facute, atat in sectorul marfuri cat si in cel al transportului de pasageri. Consider ca acest sector este unul care necesita imbunatatiri majore si strict necesare in actualul context european in care transportul feroviar joaca un rol cheie, si a carui dezvoltare este incurajata in contrast cu transportul de tip rutier. Exista un mare decalaj care trebuie obligatoriu si pas cu pas recuperat fata de celelalte tari din Uniunea Europeana, iar Romania este obligata sa ia masuri concrete in aceasta directie.

Dan Manoliu: Dezbaterea "Calea ferata incotro ? " in cadrul Comisiilor de specialitate din Senat si Camera Deputatilor - 14.03.2017 Dan Manoliu: Dezbaterea "Calea ferata incotro ? " in cadrul Comisiilor de specialitate din Senat si Camera Deputatilor - 14.03.2017  Dan Manoliu: Dezbaterea "Calea ferata incotro ? " in cadrul Comisiilor de specialitate din Senat si Camera Deputatilor - 14.03.2017

Dan Manoliu: Dezbaterea "Calea ferata incotro ? " in cadrul Comisiilor de specialitate din Senat si Camera Deputatilor - 14.03.2017

 

Voi sustine din calitatea mea de senator si membru al comisiei de specialitate din Senat orice tip de investitii in aceasta directie, atat timp cat ele ne vor ajuta sa dezvoltam durabil si eficient sectorul feroviar din Romania, atat cel al transportului de marfuri cat si cel de persoane. De exemplu, in acest moment exista mai multe investitii agreate de partenerii europeni, si dispunem de fonduri europene de peste 3 miliarde de euro pentru coridorul dintre Simeria și Arad și 1,2 miliarde de euro pentru coridorul dintre Sighişoara și Braşov.”


 

Discutia a abordat probleme legate de :

  1. Relatia transportatorilor feroviari cu CNCF CFR SA
  2. Situatia infrastructurii feroviare care deserveste portul Constanta
  3. Domeniul transportului feroviar de calatori
  4. Relatia transportatorilor cu Autoritatea Feroviara Romana
  5. Proiectul de lege privind statutul personalului feroviar si monopolul CENAFER in formarea profesionala a personalului

Dan Manoliu: “Concluzionand, este clar că sistemul are destule  probleme și că nu se poate spune cu certitudine când vor fi soluționate toate acestea și în ce modalitate, dar, odată deschisă calea spre dialogul dintre instituții, vocile celor care vor cere schimbarea vor fi clar și răspicat auzite. Este un pas important facut de catre Guvernul Grindeanu si colegii parlamentari din PSD si ALDE. Bineinteles, o parte a problemelor prezentate vor fi rezolvate mai repede, cum este cea legata de infrastructura ce deserveste portul Constanta, iar altele care necesita investitii majore si de durata vor beneficia de o alta fereastra temporara pentru ducerea la bun final. Privesc insa cu incredere pasii ce vor fi urmati, si stiu ca daca vom avea si aici o abordare la fel de serioasa a Guvernulu Grindeanu, asa cum o putem observa in multe alte domenii, cu siguranta sectorul feroviar din Romania va reduce constant si intr-un ritm rapid decalajul fata de vecinii nostri vest europeni .”

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *